با توسعه مشاغل در اینستاگرام اکثر کسب وکارها برای پیشرفت خود از استراتژی برندسازی در اینستاگرام مارکتینگ استفاده می کنند تا محصولات خود را به طیفی وسیعی از مخاطبان ارائه کنند. این اپلیکیشن پرطرفدار این روزها به یک بستر تبلیغاتی فعالی تبدیل شده و کاربران و مشاغل می توانند برای توسعه برند به بهترین نحو بهره ببرند.
برندسازی در اینستاگرام نیاز به توجه بیشتر کسب و کارها دارد تا با روشی هوشمندانه برند خود را به مخاطب هدف معرفی کنند و تاثیرات آن را بر رشد کار شاهد باشند.
چرا باید برای معرفی برند خود از اینستاگرام استفاده کنید؟
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرطرفدار است که از همان ابتدا توجه افراد بسیاری را در دنیا به خود جلب کرد. این پلتفرم خیلی سریع توانست از رقبای مطرح خود پیشی گرفته و اکنون در میان مردم دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است.
هر چند این شبکه اجتماعی تعاملی با هدف اشتراکگذاری عکس و ویدئو تشکیل شد ولی بعدها ماهیت آن به یک پلتفرم تجاری و تبلیغاتی تبدیل شد. برای توسعه یک کسب و کار یا برند باید همه تلاش را برای بهتر دیده شدن آن انجام داد وچه فضایی بهتر از اینستاگرام که در آن همه نوع سلیقهای وجود دارد.
در اینستاگرام براحتی میتوانید برند خود را در معرض دید و توجه مصرف کنندگان قرار دهید و یک مخاطب وفادار را به یک مشتری ثابت تبدیل کنید.
مزایای برندسازی در اینستاگرام
برندینگ یا برندسازی در حقیقت مجموعه امور استراتژیک و هدفمند یک کسب و کار برای معرفی برند خود به مخاطب است؛ که در این راستا تبلیغات حرف اول را می زند. شما برای تبلیغات موثر باید یک رسانه مناسب و پرطرفدار را انتخاب کرده و تبلیغات مناسب و جذاب را در این بستر تولید و منتشر کنید. اینستاگرام یکی از بهترین بسترها برای این کار است.
البته برندسازی در اینستاگرام مزایای بسیاری دارد که به برخی از آنها اشاره کردیم:
برای مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید
ایجاد اعتماد نسبت به برند
با فعالیت مفید و ارتباط موثر با مخاطب و تولید محتوای مناسب بصری و جذاب می توانید توجه و اعتماد کاربران شبکههای اجتماعی را به کسب و کار و محصولات خود جلب کنید. شما با تولید محتواهای مرتبط، جذاب و همسو با نیازهای مخاطب تصویر ذهنی مثبت و ماندگاری را نسبت به نام تجاری برند خود ایجاد خواهید کرد.
ایجاد شناخت و آگاهی از برند
تبلیغات مداوم و موثر و برندسازی مناسب در بستر اینستاگرام می تواند نام تجاری شما را در ذهن مخاطب مانا کند به گونهای که مخاطب به محض دیدن لوگوی برند شما در هر پلتفرمی به سرعت شما را شناسایی کند. برندسازی باید مداوم و آگاهانه صورت بگیرد
افزایش تعداد دنبال کنندگان و بازدید از وب سایت
یکی دیگر از مزایای برندسازی افزایش تعداد دنبال کنندگان واقعی صفحه کاریتان خواهد بود. همین که شما محتوای مناسب و خاصی در راستای محصول منحصر به فردتان به مخاطب معرفی می کنید،زمینه جذب فالوور برای شما امکانپذیر می شود .
برقراری ارتباط موثر با مشتریان
امکان برقراری ارتباط با مشتریان از طریق تولید محتواهای جذاب در قالب پست و استوری از دیگر مزایای برندسازی در اینستاگرام است. با انتشار محتوای خاص با مخاطب ارتباط برقرار کرده و تعامل صمیمانهای صورت می گیرد. به یاد داشته باشید برقراری ارتباط موثر و ایجاد تصور ذهنی مثبت دو عامل مهم در فرآیند برندسازی محسوب میشوند.
این موارد تنها بخشی از مزایای معرفی برند در بستر اینستاگرام است که تاثیرات مثبت آن را پس از مدت کوتاهی مشاهده میکنید.
در اینستاگرام چگونه برندسازی کنیم؟
اینستاگرام یک پلتفرم بصری است؛ به همین دلیل باید به جلوههای بصری اهمیت دهیم. انتخاب موضوعات جذاب برای برند، انتخاب رنگ و فونت برند و برندسازی بر مدار محصولات و خدمات ویژه، در برندسازی موثر در این شبکه اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.
هویت بصری برند در اینستاگرام باید همیشه توسط مخاطبان قابل شناسایی باشد. اگر سری به پیج برندهای مطرح دنیا بزنید میبینید که چگونه پستهای خود را ماهرانه و در راستای متمایز شدن منتشر می کنند.
برای برندسازی در اینستاگرام به چه نکاتی توجه کنیم؟
برندسازی در اینستاگرام در سه مرحله اساسی صورت می گیرد. مشخص کردن نوع محصول و استراتژی تولید، تمرکز روی ارزش آفرینی محصولات نسبت به رقبا، توجه به نیازهای مخاطب برند.
با شناخت درست مخاطب روشهای تولید محصول، خدمترسانی یا روشهای بازاریابی شما دستخوش تغییر خواهند شد و محتوای شما با نیازها و خصوصیات مشتریان مطابقت داده می شود. اینگونه می توانید آنها را جذب کسب و کارتان کنید.
چگونه در اینستاگرام برندسازی کنیم؟
نکات بسیاری را برای برندسازی در اینستاگرام باید رعایت کرد که عبارتند از:
دید بصری برند
طراحی یک لوگوی خاص، استفاده از یک رنگ جذاب و به خصوص برای تبلیغات و شیوه تبلیغاتی برند شما باعث میشود مخاطب بتواند برند شما را براحتی تشخیص دهد. باید برندتان را متمایز و خاص جلوه دهید.
استفاده از متخصصین
برای بهتر دیده شدن در این پلتفرم، خلاق بودن و داشتن ایدههای جدید لازم است؛ چنانچه برای تولید محتوا و عکاسی ایده جدید و قابل توجهی ندارید از افراد متخصص در این کار استفاده کنید.
استفاده از هشتگ ها
استفاده درست و مناسب از هشتگهای زیاد و اصولی به شما کمک می کند تا در برندسازی و تبلیغات موفقیت بیشتری کسب کنید.
تعامل با مخاطبان و پاسخگویی به سوالات آنها
اولین کسانی که در این شبکه اجتماعی میتوانند به شما در دیده شدن کمک کنند کاربران فضای مجازی هستند، پس تا می توانید روابط صمیمانه و خوبی با آنها برقرار کنید. تعامل مناسب منجر به معرفی بیشتر برند شما و افزایش فروش میشود.
معرفی وب سایت رسمی
به دلیل فراگیرشدن روشهای کلاهبرداری و وسواس برخی برای خرید اینترنتی، با قرار دادن وب سایت برند کاری خود در قسمت بیو صفحه، اعتماد مشتری را بدست میآورید.
تعیین اهداف تجاری برند
همانطور که قبلا هم گفتیم برای شروع هر کسب و کاری باید استراتژی فعالیت خود را مشخص کنید تا از هدر رفتن انرژی و نیروی انسانی و اتلاف وقت جلوگیری کنید. داشتن هدف برای هر پست و استوری شما را از رقبا متمایز میکند.
داشتن تقویم محتوایی
برای موفقیت در کسب و کارتان حتما تقویم محتوایی داشته باشید و در انتشار پست و استوریها و تبلیغات برندتان نظم را فراموش نکنید.