سئوی تکنیکال همچنان پایه و اساس هر استراتژی موفقی است. یکی از دلایل اهمیت بسیار بالای سئو تکنیکال همین می باشد.
سئو در دهه گذشته بیش از هر کانال بازاریابی دیگری تغییر کرده است.
از طریق تغییرات الگوریتمی متوالی، سئو همچنین پایه و اساس یک استراتژی دیجیتال موفق باقی مانده است – در نهایت، 51 درصد از ترافیک آنلاین از طریق جستجوی ارگانیک به وب سایت ها می رسد.
سئو به یک جریان اصلی تبدیل شده است.
با این حال، ما باید این واقعیت را در نظر بگیریم که سئو به مهارتها و رویکردهای جدیدی برای موفقیت در دنیای رقابتی گسترده اش نیاز دارد.
با افزایش بیش از 5000 دستگاه ادغام شده با Google Assistant و جستجوی صوتی، نقاط کانونی جستجو غیرمتمرکز شده اند.
SERP همانطور که می دانستیم مدت هاست که از بین رفته است. جستجو در حال حاضر پویا، بصری و در همه جا است.
این تأثیر بسیار مهمی بر سازمانها دارد، زیرا SEO یک رشته مشترک است که برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به ترکیبی از تخصصهای متعدد دارد.
در قلب این حوزه، حوزه سئوی تکنیکال نهفته است، که پایه و اساس هر استراتژی موفقی است.
همه راهها به تکنیکال بازمیگردند – این نحوه استفاده از مهارتهایتان است که تغییر کرده است.
سئو همیشه مستلزم هدایت ترافیک با کیفیت بالا از طریق جستجوی ارگانیک بوده است.
ابزارهای دستیابی به این هدف از روزهای اولیه سئو، زمانی که مهارت های تکنیکال غالب بودند، به طور قابل توجهی تغییر کرده است.
خزیدن در آن زمان – همانطور که اکنون است – مهمترین نکته در تنظیم یک استراتژی SEO بود.
محتوا در مرحله دوم اهمیت بود – وسیله ای برای گنجاندن کلمات کلیدی و بهبود رتبه بندی. این در طول زمان تکامل یافت و بر اساس نوآوری اصلی اولیه گوگل در استفاده از لینک ها برای ارزیابی و رتبه بندی محتوا، لینک سازی را در بر گرفت.
هدف بازاریابان ثابت ماند: جذب ترافیک جستجوی ارگانیک که در وب سایت آنها تبدیل می شود.
در نتیجه، ما یک بازی موش و گربه را تحمل کردیم و برخی از بازاریابان هر کاری که لازم بود برای به دست آوردن رتبه های جستجوی بالا انجام دادند.
به محض اینکه گوگل با پنهان کردن کلمات کلیدی مواجه شد، متخصصان سئو کلاه سیاه در تلاش برای دستکاری رتبهبندی خود به خرید لینک پرداختند. بهروزرسانیهای الگوریتم پاندا و پنگوئن به بسیاری از این تاکتیکهای مبهم پرداختند و حتی (به طور خلاصه) این بحث را مطرح کردند که آیا SEO مرده است یا خیر.
این سوال یک نکته کلیدی را از دست داد.
تا زمانی که مردم از جستجو به عنوان وسیله ای برای کشف اطلاعات استفاده می کنند، سئو به سلامتی بی ادبانه ادامه خواهد داد. با استقبال از سئوی مدرن، به ویژه همگرایی آن با بازاریابی محتوا، آن بحث ها خاطره ای دور هستند.
این صنعت از در طی زمان قوی و قوی تر شده است است و بهترین استراتژیها اکنون با افزایش جستجو در آن زمینه به مزد زحمات خود می رسند.
در این فرآیند، سئو از یک رشته کاملاً منطقی به چیزی فراتر، از جمله ایجاد دامنه های “فکر شده” همراه با محتوای خلاقانه، منتقل شده است. این امر شکل بخش های سئو را تغییر داده و نیاز به همکاری با سایر بخش های بازاریابی دیجیتال را بیشتر کرده است.
سئوی تکنیکال، به نوبه خود، در حال حاضر تمامی بهترین شیوه های موتور جستجو را در بر می گیرد و جایی برای دستکاری باقی نمی گزارد. این تخصص هرگز از بین نرفت، اما شاهد رنسانس اخیر بوده است زیرا بازاریابان ارشد متوجه شده اند که عملکرد و همچنین انطباق خزنده را افزایش می دهد.
اطمینان از اینکه محتوا می تواند توسط همه موتورهای جستجوی اصلی خزیده و نمایه شود، به ویژه استفاده از تجزیه و تحلیل فایل های گزارش برای تفسیر الگوهای دسترسی و داده های ساختاریافته آنها برای امکان دسترسی کارآمد به عناصر محتوا.
ایجاد یک سلسله مراتب سایت و ساختار URL که به موتورهای جستجو و کاربران اجازه می دهد تا به مرتبط ترین محتوا پیمایش کنند. این همچنین باید جریان ارزش لینک داخلی را از طریق سایت تسهیل کند.
شناسایی و رفع هرگونه انسدادی که کاربران را از حرکت در سایت باز می دارد.
یک پیشرفت کلیدی،سیر تکامل سئو تکنیکال توسط متخصص مرتبط با عملکرد بوده است. این موضوع همیشه همینطور بوده است، اما بازاریابان از همه اقشار متوجه شده اند که سئوی تکنیکال چیزی فراتر از “خانه داری” است. ترتیب دادن سه حوزه بالا منجر به عملکرد بهتر سایت از طریق جستجو و کانال های دیگر نیز می شود.
در این زمینه، این سوال مطرح می شود که آیا «SEO» حتی یک طبقهبندی مناسب برای کارهایی که ما انجام میدهیم هست یا خیر.
اصطلاح “بهینه سازی موتور جستجو” مسلماً دیگر عبارتی نیست که دنبال آن میگردیم، زیرا ما وظایف خود را به بازاریابی محتوا، بهینه سازی نرخ تبدیل و تجربه کاربر گسترش می دهیم.
کار ما شامل:
طبق تحقیقات BrightEdge، تنها 3٪ از 250 بازاریاب مورد بررسی معتقدند SEO و محتوا رشته های جداگانه ای هستند.
بنابراین، ما باید به این مجموعه مهارتها به عنوان بهینهسازی سایت، جستجو و محتوا نگاه کنیم – به خصوص که نقش یک موتور جستجو فراتر از 10 لینک آبی قدیمی در حال تکامل است.
مسئولیت ما این است که در هر کجا که مصرف کنندگان جستجو می کنند، روبرو شویم، که مجموعه ای از زمینه های دائماً در حال تغییر است. این یک تصویر مناسب تر از یک کانال بازاریابی است که نقش محوری بسزایی در استراتژی دیجیتال و کسب و کار ایفا می کند.
از این گذشته، هنگامی که روندهای تکنولوژیکی اصلی توسعه می یابند، متخصصان سئو تکنیکال اغلب در خط مقدم نوآوری قرار دارند. به نظر می رسد که این امر با پیشرفت های اخیر صنعت بیشتر تقویت شود.
اکنون که صفحات شتابدهی موبایل (AMP) و برنامههای وب پیشرو (PWA) در مرکز قرار دارند، برندها باید اطمینان حاصل کنند که حضور وب آنها بالاترین استانداردها را برآورده میکند تا همگام با مصرفکننده مدرن باشد.
«اول بودن تلفن همراه» پیامدهای بزرگی برای نحوه تعامل ما با مخاطبان دارد، اما این یک ملاحظات تکنیکال نیز است. PWA ها به زودی به گوگل کروم روی دسکتاپ می آیند، که تجلی دیگری از رویکرد “اول از طریق موبایل” به تجربیات سایت است که همه ما نیاز به اتخاذ آن داریم.
سخت است استدلال کنیم که اینها به طور منحصر به فردی تحت عنوان “بهینه سازی موتور جستجو” قرار می گیرند، و با این حال احتمالاً این متخصصان SEO هستند که منجر به تغییر در سازمان مربوطه می شوند.
برندها باید فراتر از موتورهای جستجو فکر کنند و راه های جدیدی را تصور کنند که محتوای آنها می تواند – و باید – توسط مشتریان کشف شود.
اگر میخواهیم از پتانسیل کامل گرایشهای مصرفکننده در حال ظهور بهره ببریم، رویکرد متفاوتی برای سئو مورد نیاز است. این رویکرد باید گسترش یابد تا بهینهسازی تجربه سایت و همچنین تکنیکهای سنتی سئو را در بر گیرد.
فرصت های جدید فراوانی برای کسانی که خود را وفق می دهند وجود دارد. فرآیندی که می تواند با ایجاد یک محیط کاری مشترک تسریع شود.
با اینکه ما آن را برچسب گذاری می کنیم، باید واضح باشد که سئو هرگز در خلاء وجود نداشته است. از همزیستی اولیه خود با توسعه وب تا همگرایی روزهای آخر آن با محتوا، سئو همیشه درباره ی همکاری بوده است.
بنابراین، این امر می تواند مفید باشد که با نظر گرفتن چارچوبهایی که میتوانند این ایده خلق کنند، مهارتهای تخصصی مورد نیاز برای یک کمپین مدرن جستجوی ارگانیک را گرد هم آوریم.
ما معمولاً فقط در مورد کلاه سیاه و کلاه سفید در سئو صحبت می کنیم (با ذکر گهگاه رنگ خاکستری)، اما رویکرد شش کلاه فکری ادوارد د بونو می تواند ساختاری را به همکاری اضافه کند.
هر کلاه نشان دهنده شیوه ای از تفکر است و عملکردهای مختلف مورد نیاز برای دستیابی به نتایج موفق را از هم جدا می کند. اینها می توانند بخش های کاملاً متفاوت، افراد مختلف یا حتی ذهنیت های متفاوت برای یک فرد باشند.
هدف این است که فرآیند مشارکتی را بهبود بخشد، اما همچنین با نزدیک شدن به هر چالش از همه جهات قبل از پیشرفت، خطاپذیری ذهنیت را از بین ببرد.
یک اصطلاح شناخته شده برای اکثر متخصصان سئو، تفکر کلاه سفید در این زمینه صرفاً به حقایق، آمار و نقاط داده بستگی دارد. این عینی ترین راه برای نزدیک شدن به یک موقعیت است.
تحلیلگران داده و متخصصان تجزیه و تحلیل معمولاً در اتخاذ این رویکرد طبیعی هستند.
نگاه صرف به داده ها نقطه شروع عالی برای بحث است. همه را بر روی حقایق عینی عملکرد بین کانالی متمرکز می کند. البته داده های بدون زمینه بی معنی هستند، بنابراین این رویکرد به تنهایی فاقد رنگ مورد نیاز برای درک مصرف کنندگان است.
رویکرد کلاه زرد با تمرکز بر مزایای بالقوه ای که ممکن است یک استراتژی برای برندها و مصرف کننده به همراه داشته باشد، خوش بینی را به میز می آورد.
هر کسی می تواند خوش بین باشد، بنابراین این می تواند طرز فکری باشد که همه طرف ها برای یک دوره زمانی آن را اتخاذ می کنند. به همین ترتیب، این می تواند به عنوان یک مسئولیت به یک نفر واگذار شود. نکته کلیدی حفظ ساختار است.
ما تمایل داریم ایده های زیادی داشته باشیم، بنابراین به راحتی می توان برخی از آنها را قبل از اینکه پتانسیل کامل آنها کشف شود کنار گذاشت. در نظر گرفتن یک دیدگاه جایگزین، امکان کاوش کامل یک ایده را فراهم می کند، حتی اگر فقط برخی از اجزای آن را حفظ کند.
کلاه سیاه برای متخصصان سئوی پیشرفته بدبین است، اما این مفهوم در این زمینه خاص ارزش دارد. ما میتوانیم از این به جای رویکرد «وکیل مدافع شیطان» استفاده کنیم، جایی که کسی به طور هدفمند موانع و خطرات پروژه را نشان میدهد.
هیچ کس واقعاً، اما از خطرات افرادی که راه حل های سئو را ارائه می دهند و شفافیت کمی در مورد چگونگی ارائه می دهند آگاه باشید. مراقب حملات منفی سئو باشید.
رویکرد کلاه قرمزی به احساسات و عواطف مربوط می شود که اغلب بر اساس واکنش درونی به یک ایده است. این می تواند برای یک پروژه دیجیتال بسیار سودمند باشد، زیرا گاهی اوقات می توانیم در رویکرد مبتنی بر داده خود بیش از حد منطقی باشیم.
انتساب این نقش به فردی که از نزدیک با مخاطب هدف کار می کند، یا بسیاری از داده های مخاطب را تجزیه و تحلیل و تفسیر می کند، می تواند مفید باشد.
هنگام مبارزه برای توجه حیاتی – و رو به کاهش – مصرف کننده، اولین برداشت ها اهمیت دارد. کمپینهای بازاریابی محتوا میتوانند به درستی این کار بستگی داشته باشند، بنابراین ارزش دارد که گاهی به غریزه گوش کنید.
کلاه سبز خلاقیت و خودانگیختگی را در فرآیند به ارمغان می آورد و در صورت امکان با چالش ها از منظری جدید مقابله می کند. در جایی که دیگران موانعی را می بینند، این رویکرد فرصت های جدیدی را خواهد دید.
هر کسی می تواند خلاق باشد. با این حال، ممکن است بهتر باشد این نقش را به فردی بسپارید که احساس راحتی میکند ایدههای خود را با یک گروه به اشتراک میگذارد و به راحتی ناامید نمیشود.
بهترین روشها وجود دارد، اما آنها فقط ما را تا اینجا میبرد. آنها یک نیروی تسطیح هستند. ایده های جدید چیزی است که واقعاً تفاوت را ایجاد می کند. در صنعتی، به اندازه صنعت ما، مسیرهای زیادی وجود دارد که هنوز باید کشف شوند. کلاه سبز آن عنصر نوآوری را به بحث می آورد.
کلاه آبی فرآیند تفکر را سازماندهی کرد و مسئولیت نهایی را برای گرد هم آوردن رشته های مختلف در یک کل منسجم بر عهده می گیرد.
رهبر پروژه یا نزدیکترین فرد به اهداف برند می تواند به تمرکز همه چیز کمک کند. مدیران پروژه نیز تمایل طبیعی به این نقش دارند.
سئو مجموعه ای از رشته های متنوع است که این نقش را ضروری می کند. برای به حداکثر رساندن فرصت جستجوی ارگانیک، بخشهای مختلف باید به طور مداوم در کنار هم کار کنند. کلاه آبی این همکاری را ادامه می دهد.
کلاه واقعی اختیاری است، اما ممکن است به اتخاذ این رویکرد کمک کند.
صرف نظر از این، این روش های تفکر در هر سازمانی دارای طیف وسیعی از مزایای است:
سئو تکامل یافته است تا بخشی از چیزی بزرگتر باشد و مهارت های تکنیکال باید به شیوه ای متفاوت اعمال شوند.
در هر صورت، به یک کانال دیجیتال بسیار پیچیده تر و ظریف تر گسترش یافته است که از دسته “بهینه سازی موتور جستجو” پیشی گرفته است.
اصول اصلی جستجوی ارگانیک به طور محکم، با SEO تکنیکال که به عنوان یک محرک برای عملکرد وب، تلفن همراه و دستگاه برجسته شده است، در جای خود باقی می مانند
متخصصان سئو اغلب در خط مقدم نوآوری های فناوری هستند و بعید به نظر می رسد که در دنیای جستجوی صوتی، دستیارهای دیجیتال و برنامه های وب پیشرو تغییر کند.
اگر بخواهیم این فرصت را به حداکثر برسانیم، رویکردهای جدیدی لازم است. این با تعریف دقیق سئو شروع میشود و به روشهایی که ما در سازمانهایمان همکاری میکنیم گسترش مییابد.
نیاز سئو تکنیکال به پیشرفت بازگشته به نقطه ای که قبلا در آن قرار داشت.
با این حال، اینکه کجا و چگونه آن دانش را به کار می برید، کلید موفقیت تکنیکال است. مهارت های خود را بر روی بهینه سازی متمرکز کنید:
انقلاب هوش مصنوعی برای کمک به پیشبرد آن از متخصصان فنی سئو و دانشمندان داده درخواست کمک بیشتری می کند.
اگر اکنون اقدام کنید و دیدگاه کمی متفاوت در مورد نقش خود داشته باشید، جستجوی ارگانیک میتواند نقش اصلی را هم در استراتژی کسبوکار و هم در بازاریابی دیجیتال متقابل داشته باشد.
سئو تکنیکال به طور خلاصه شامل چه مواردی می باشد؟
بهینه سازی سایت برای کاربران
اطمینان از دسترسی به محتوا برای همه موتورهای جستجوی اصلی و شبکه های اجتماعی.
ایجاد محتوایی که مخاطبان مناسب را در چندین کانال بازاریابی جذب کند.
انواع کلاه های فکری شامل چه مواردی می باشد؟