تاثیر پاپ آپ در سئو سایت

تاثیر پاپ آپ در سئو سایت چگونه است؟

اشتراک‌گذاری

نویسنده

درخواست مشاوره یا خدمات

فرم صفحات داخلی بلاگ

پاپ آپ در سئو سایت، مانند یک شمشیر دو لبه عمل می کند. پس در همین ابتدا بهتر است خیلی مستقیم بیان کنیم که تاثیر پاپ آپ های یک سایت برای سئو آن سایت می تواند مثبت و یا منفی باشد و همه چیز در این رابطه به استراتژی استفاده از پاپ آپ در آن سایت بستگی دارد. چرا که هم می تواند سئو فرندلی باشد و هم دشمن سئو؛ هم می تواند کاربر را تبدیل به مشتری کند و هم او را فراری دهد. به دلیل همین مرز باریکی که بین Pop-up های مثبت و منفی داریم، خیلی ها ترجیح می دهند که کلاً قید آن را بزنند. اما اگر شما می خواهید از پتانسیل پاپ ها به بهترین شکل استفاده کنید، با ما همراه باشید تا به نکات استفاده از این پاپ آپ ها اشاره کنیم.

تاثیرگذاری پاپ آپ در سئو سایت 

پاپ آپ ها مسئله ای مهم در دنیای سئو هستند که برای داشتن یک سئو موفق در دنیای اینترنت و نتایج گوگل، لازم است نسبت به تاثیر پاپ آپ بر سئو و همچنین نحوه ی عملکرد آن آشنا باشید و همچنین باید بدانید که چه نوع پاپ آپی می تواند بر سئو شما تاثیر مثبت بگذارد و این قابلیت را دارد که کاربران موجود در سایت شما را به مشتری تبدیل نماید و چه نوع از پاپ آپ می تواند تاثیرات منفی بر سئو سایت داشته باشد و حتی موجب شود گوگل برای شما جرایمی در نظر گیرد. تنها در صورت شناخت کامل نوع این پاپ آپ هاست که شما با استفاده از آن ها می توانید تاثیرات مثبت پاپ آپ در سئو سایتتان دریافت نمایید.

تاثیر پاپ آپ در سئو سایت

چرا سایت ها به پاپ آپ نیاز دارند؟

به طور کلی نمایش درست پاپ آپ ها، می تواند دستاورد های مهمی برای سایت هایمان به همراه داشته باشد؛ مانند:

  • نمایش محصولات مرتبط
  • نمایش محصولات وابسته به هم
  • ترغیب کاربر برای نزدیک تر شدن به خرید مانند نهایی کردن سبد خرید
  • تشویق کاربر به وارد کردن ایمیل (با هدف جمع آوری ایمیل ها برای ایمیل مارکتینگ)
  • تبلیغات محصولات جانبی سایت ؛ مانند Ebookها و … .
  • کمک به نظرسنجی از کاربران

همه این دستاورد ها هم می توانند احتمال فروش را بیشتر می کنند و هم مدت زمان بیشتری کاربر را در سایت نگه می دارند.  که نهایتا تمامی این موارد اگر به درستی اتفاق بیافتند منجر به بهبود سئو سایت می شوند. درنهایت، وقتی گوگل هم این دستاوردها را می بیند، سایت شما را به عنوان یک منبع استاندارد و جذاب شناخته و رتبه شما را ارتقا می دهد.

 

نقش پاپ آپ ها در جذابیت سایت ها

  • کاملاً قابل مشاهده هستند و در معرض دید کاربر قرار دارند.
  • می توان آنها را دسته بندی کرد و بر اساس این که چه کاربری در حال مشاهده این صفحه است، پاپ آپ مناسب را نشان داد.
  • زمانبندی نمایش آنها، می تواند بر اساس رفتار کاربر تنظیم شود.
  • نوع نمایش آن ها جذاب است؛ بنابراین احتمال این که بتواند کاربر را جذب کند و در سایت نگه دارد بالاست.

البته غیر از این مزایا، پاپ آپ ها نرخ تبدیل خوبی را هم برای سایت به ارمغان می آورند که در ادامه به آن می پردازیم.

نقش پاپ آپ ها در میزان نرخ تبدیل چیست؟

همه افرادی که در تلاش برای بهبود سئو سایت هستند، می دانند که جلب توجه بازدید کنندگان سایت اصلاً کار آسانی نیست و اینجاست که پاپ آپ های مثبت، می توانند به کمک ما بشتابند. مطالعات زیادی هستند که نشان می دهند استفاده از پاپ آپ های درست، می تواند بر نرخ تبدیل (Conversion Rate) تاثیرات مثبت چشمگیری داشته باشد. پاپ آپ های استاندارد، می توانند مسیر خرید را برای کاربران هموارتر کنند. برای مثال، فرض کنید به کاربری که در حال مشاهده صفحه یک گوشی موبایل است، تبلیغ قاب همان موبایل را در قالب یک پاپ آپ نشان دهیم. خب احتمال این که آن کاربر روی آن پاپ آپ کلیک کرده و قاب آن گوشی را هم بخرد زیاد است.

تاثیر پاپ آپ در سئو سایت

آیا گوگل پاپ آپ های غیر مرتبط را جریمه می کند؟

از نظر گوگل پاپ آپ ها باید متناسب با محتوای خود سایت و محتوای صفحه مد نظر باشند. به همین خاطر گوگل جرایمی را برای سایت هایی که پاپ آپ های غی رمرتبط با محتوای صفحه نشان می دهند، در نظر گرفته است. این امر باعث شد رتبه بندی بعضی سایت ها، به دلیل رعایت نکردن نوع پاپ آپ در سئو و متفاوت بودن محتوایشان نسبت به موضوع سایت، دچار اُفت شود. این در حالی است که یکی از اصلی ترین هدف های ما در سئو، افزایش بازدید وب سایت است که با رتبه بندی پایین توسط گوگل، به آن نخواهیم رسید.

برای مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید

کاربرد های پاپ آپ های  Interstitial

  • استفاده از این پاپ آپ در سئو سبب می شود که کاربران تمایل کمتری برای گذراندن زمان در وب سایت داشته باشند.
  • این پاپ آپ ها می توانند ریسک جریمه شدن شما در رتبه بندی SERP را افزایش دهد.
  • این پاپ آپ ها می تواند به راحتی (توسط اختیاراتی که گوگل دارد) از سایت شما حذف شود. درنتیجه هزینه و انرژی که در این راستا صرف می شود، بی نتیجه باقی خواهد ماند.

 بهترین زمان برای نمایش پاپ آپ ها چه زمانی است؟

بالاتر گفتیم که گوگل صراحتاً اعلام کرده که پاپ آپ هایی را که فوراً بعد ورود کاربر نمایش داده می شوند، دوست ندارد و امتیاز مثبتی برای آن ها در نظر نمی گیرد. بنابراین هرگز پاپ آپ را قبل از نمایش محتوای اصلی صفحه نشان ندهید. اجازه دهید کاربران وارد سایت شوند، محتوای مورد نظرشان را ببیند و حتی روی قسمت های دیگر سایت کلیک کنند و بعد از آن پاپ آپ مورد نظرتان را نمایش دهید.

چطور پاپ آپ ها را برای سرعت سایت بهینه کنیم؟

همانطور که گفتیم، کاهش سرعت سایت از مهم ترین موارد تاثیر پاپ آپ در سئو محسوب می شود. اما نگران نباشید! می توانید با رعایت نکات زیر، این پنجره ها را بهینه کنید:

  • از اسکریپت های بهینه استفاده کنید.
  • تصاویر داخل پاپ آپ ها را حتماً قبل از بارگذاری فشرده کنید.
  • در صورت امکان، به جای تصاویر از HTML استفاده کنید.

سوالات متداولی که شاید برای شما پیش بیاید

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سرفصل‌های این مطلب

اشتراک‌گذاری

همچنین بخوانید

ویدوهای مختلف که روی صفحات نمایش بیشمار پخش می شود و مردی که به آنها نگاه می کند - انواع ویدیو مارکتینگ
دو مرد که در حال مچ انداختن هستند - پیج رنک
تصویر سیاه و سفید زن و مرد سیاه پوست

Notice: Undefined index: phone_status in /home/quantaagency/public_html/wp-content/plugins/easy-track/admin/additive-setting.php on line 427

Notice: Undefined variable: button_phone_html in /home/quantaagency/public_html/wp-content/plugins/easy-track/admin/additive-setting.php on line 437