چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

اشتراک‌گذاری

نویسنده

درخواست مشاوره یا خدمات

فرم صفحات داخلی بلاگ

وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

با گسترش فعالیت در فضای مجازی و بروز شدن تکنولوژی در بستر اینترنت، بسیاری از کسب و کارها ماهیت خود را تغییر داده و روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی نیز به تبع آن بروز شده اند. در این راستا فعالیت در اینستاگرام مارکتینگ جان گرفت و بسیاری برای استفاده کامل از این فضا، رو به مدیریت حرفه‌ای‌ تر صفحات خود آورده‌ اند.

برای حضور موفق در این شبکه اجتماعی که یکی از محبوب‌ترین و بهترین ‌ها در زمینه بازاریابی است، نیاز به پیج قوی با محتوای مناسب دارید و یک نفر به عنوان ادمین می‌تواند محتوای مناسب برای شما تولید کند.

یک ادمین حرفه‌ای می‌تواند با تسلط به اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌ها و کارکردهای اینستاگرام وآشنایی با انواع روش های جذب فالوور خلاقانه پیج شما را مدیریت کند و شما را به تحقق هدف‌ ها و استراتژی صفحه‌تان نزدیک کند.

ما در این مطلب خواهیم گفت که برای قبول این مسئولیت چه ویژگی هایی را باید تقویت کنید و چه مهارت هایی را باید فرا بگیرید.

وظایف ادمین اینستاگرام

وظایف یک ادمین خوب متناسب با نوع صفحه اینستاگرامی و حوزه فعالیت او، متفاوت خواهد بود. ادمین ‌ها به دو صورت فعالیت دارند. برخی فقط مسئول اداره کردن پیج و پاسخگویی به مخاطب هستند و برخی علاوه بر مدیریت باید تولید محتوای خوب و خلاقانه انجام دهند.

 در مجموع برخی از وظایف اصلی ادمین ‌ها به شرح زیر است:

    1. تهیه و تولید و انتشار محتوا در قالب پست با استوری
    2. نوشتن کپشن مناسب متناسب با محتوای ویدئو یا عکس
    3. هشتک‌گذاری درست و مناسب
    4. هایلایت کردن مطالب مرتبط و پیوسته در استوری ‌ها
    5. پاسخگویی درست و مناسب به کامنت ‌ها و دایرکت ‌ها و مدیریت ارتباط با مشتری ناراضی
    6. گرفتن سفارش و پیگیری آن
    7. برنامه ریزی مناسب برای افزایش فالوور، افزایش بازدید و لایک
    8. حفظ امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن آن
    9.  افزایش نرخ تعامل
    10. آشنایی با روش های بازاریابی و راه اندازی کمپین تبلیغاتی
    11. تغییرات دوره‌ای تصاویر پروفایل و متن بایو
    12. تشخیص زمان مناسب انتشار پست
    13. آشنا بودن نسبت به قابلیت های جدید ایستاگرام

مهارت ‌ها و توانایی‌ های ادمین اینستاگرام

با صرف وقت و تلاش بسیار و تمرکز کافی می‌توانید به یک ادمین حرفه‌ای تبدیل شوید؛ چرا که دستیابی به هر تخصصی نیازمند به دانش و زمان است. قبلا به برخی از وظایفی که یک ادمین باید انجام دهد اشاره کرده ‌ایم، ولی برخی از قابلیت ها باید در راس برنامه های یک ادمین خوب قرار داشته باشد که برخی از آنها در زیر آمده است:

برای مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید

مسلط بودن به تمامی قابلیت ‌ها و کارکردهای اینستاگرام

آشنایی با انواع پروفایل‌ های اینستاگرامی

آشنایی با نحوه کار وبسایت اینستاگرام

استفاده از روش‌های نوین و جذاب برای جذب فالوور

ایده‌پردازی با استفاده از پیج‌ های با فالوور بسیار

آشنایی با قابلیت های جدیدی در استوری و استفاده از بهترین آن ‌ها

استفاده از نرم افزارهای موبایلی برای ادیت عکس و ویدئو

استفاده به بهترین نحو از ابزارهای آنالیز و تحلیلی اینستاگرام

شغل ادمین پیج اینستاگرام 

برای اینکه مسئولیت ادمین شدن یک پیج در اینستاگرام را برعهده بگیرید باید چندین مرحله را خوب تمرین کنید.

1- نحوه کار با اینستاگرام

اولین قدم برای ادمین شدن، یادگیری کامل و حرفه‌ای کار با اینستاگرام است. برای این کار لازم است ابتدا برنامه اینستاگرام را نصب کنید و کار کردن با آن را خوب تمرین کنید. بخش‌ های مختلف آن را خوب یاد بگیرید و حساب کاربری بیزینسی ایجاد کنید. پروفایل و بایو این پیج باید معرف کسب و کارتان باشد.

این مدل حساب‌ های کاربری ویژگی‌ های مهمی در بخش تنظیمات دارد که لازم است آن را خوب یاد بگیرید و حتی نحوه تحلیل و بررسی این موارد را بدانید.

2-آشنایی با قوانین و نکات امنیتی

برای ادمین حرفه‌ای شدن یک پیج باید نکات امنیتی اینستاگرام را هم بدانید، چرا که حساب ‌های کاربری ممکن است با مشکلات امنیتی مواجه شوند و شما در قالب یک ادمین خوب باید بدانید که در این گونه موارد چه کار کنید. باید بتوانید امنیت پیج‌تان را بالا برده و در مواقع اضطراری و مشکلات اتفاقی همچون هک شدن، تدابیر لازم را اتخاذ کنید.

موضوع دیگر برای ادمین شدن یک پیج، آشنایی با قوانین در اینستاگرام است. اهمیت این قوانین تا آنجاست که اگر با این قوانین آشنا نباشید، ممکن است پست و استوری‌ های منتشر شده توسط اینستاگرام پاک شوند و حتی ممکن است پیج شما ریپورت شده یا به طور کامل بسته شود.

3-تولید محتوا

 اما مهمترین کاری که یک ادمین باید برای صفحه خود در اینستاگرام انجام دهد، تولید محتوای با کیفیت و مناسب است. باید با آشنایی کامل به همه اصول طراحی و تولید، محتوای مناسب بصری اعم از ویدئو، عکس و عکسنوشت با کیفیت و جذاب تولید کنید؛ طوری که مخاطب در نگاه اول جذب صفحه شما شود و به طور دائم صفحه شما را دنبال کند.

ادمین خوب می تواند با کسب مهارت‌ های لازم از ابزارهای مختلف اینستاگرامی بهره گرفته و برای محتوای خود استراتژی تعیین کند. ادمین باید طی زمان‌بندی مناسب محتوای خود را در قالب های متنوعی چون پست و استوری به مخاطب عرضه کند.

4-تحلیل اطلاعات آماری

قبلا اشاره کردیم که اینستاگرام اطلاعات مفیدی را در مورد حساب کاربری در اختیار افراد قرار می‌دهد. یک ادمین حرفه‌ای پیج اینستاگرام باید بتواند این آمارها را تحلیل کند و با استفاده از آن‌ها گام اساسی در جهت رشد و پیشرفت پبج خود بردارد.

5-آشنایی با الگوریتم‌ های اینستاگرام

از آنجایی که اینستاگرام به صورت مداوم در حال تغییر و به روزرسانی است، لازم است یک ادمین با جدیدترین بروزرسانی‌ها و امکانات اینستاگرام آشنا شود و از آن‌ها در تهیه مطالب مفید استفاده کند.

روش های یادگیری و آموزش برای ادمینی اینستاگرام

ادمین شدن در بستر اینستاگرام علی رغم همه مسئولیت‌ ها و وظایف مهم، نیاز به مدرک تحصیلی ندارد و شما با هر مدرک تحصیلی و هر سن و سالی می‌توانید در این حرفه مشغول به کار شوید و درآمدزایی کنید.

برخی از موسسات پکیج‌ها و دوره هایی را برای آموزش حرفه‌ای ادمین و فراگیری تکنیک ‌های دیجیتال مارکتینگ به مخاطبان ارائه می کنند ولی لازمه حضور در این دوره ‌ها نیز، تسلط به اصول اولیه کار با پلتفرم اینستاگرام است.

سوالات متداولی که شاید برای شما پیش بیاید

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سرفصل‌های این مطلب

اشتراک‌گذاری

همچنین بخوانید

تصویر سیاه و سفید زن و مرد سیاه پوست
جذب آدمک های فلزی با آهنربا - لیدهای تبلیغات کلیکی
عکس صفحه نتایج گوگل یا serp که نتایج جستجوی کاربر را نشان می دهد

Notice: Undefined index: phone_status in /home/quantaagency/public_html/wp-content/plugins/easy-track/admin/additive-setting.php on line 427

Notice: Undefined variable: button_phone_html in /home/quantaagency/public_html/wp-content/plugins/easy-track/admin/additive-setting.php on line 437