اندازه گیری Core Web Vitals وب سایت

چگونه می توانید منابع حیاتی وب سایت اصلی خود را اندازه گیری کنید

اشتراک‌گذاری

نویسنده

درخواست مشاوره یا خدمات

فرم صفحات داخلی بلاگ

گوگل قابلیت های اندازه گیری Core Web Vitals را در بسیاری از ابزارهای موجود خود گنجانده است. در مورد این ابزار ها در این مقاله بخوانید.

گوگل مجموعه‌ای از معیارها را تعریف کرده است، که صاحبان سایت باید در هنگام بهینه‌سازی تجربه کاربری روی آن تمرکز کنند.

هدف گوگل از تعریف Core Web Vitals ارائه راهنمایی یکپارچه برای سیگنال های با کیفیت است، که به گفته گوگل برای ارائه یک تجربه کاربری عالی در وب ضروری است.

“بهینه سازی کیفیت تجربه کاربر کلید موفقیت بلندمدت هر سایتی در وب است.”

صاحب کسب‌ و کار، بازاریاب یا توسعه‌دهنده کسب وکار باشید، Web Vitals می‌تواند به شما در تعیین کمیت تجربه سایت و شناسایی فرصت‌های بهبود کمک کند.

Google بر اهمیت Core Web Vitals نسبت به سایر معیارها تأکید می کند، زیرا برای همه کسب و کار های حاضر در دنیای وب حیاتی است.

انتظارات کاربران از تجربیات وب ممکن است بسته به سایت و زمینه های مختلف متفاوت باشد، اما برخی بدون توجه به جایی که در وب هستند ثابت می مانند.

برای مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید

Core Web Vitals نیازهای تجربه کاربر است که همه وب سایت ها باید برای برآورده کردن آنها تلاش کنند.

به طور خاص، گوگل نیازهای اصلی تجربه کاربر را به شرح زیر شناسایی می کند: بارگیری، تعامل، و ثبات بصری.

در اینجا نحوه اندازه گیری نیازهای تجربه کاربر آمده است.

اندازه گیری تجربه کاربر با Core Web Vitals

گوگل می گوید صاحبان سایت می توانند کیفیت تجربه کاربری سایت خود را با این معیارها بسنجند:

بزرگترین المان محتوایی

زمانی که طول می کشد تا محتوای اصلی صفحه بارگذاری شود. اندازه‌گیری LCP ایده‌آل آن کمتر یا مساوی با 2.5 ثانیه است.

تاخیر زمان ورودی اول

زمانی که طول می کشد تا یک صفحه لود شود. یک اندازه گیری ایده آل کمتر یا مساوی 100 میلی ثانیه است.

تغییر چیدمان

میزان تغییر چیدمان غیرمنتظره محتوای تصویری صفحه وب. اندازه‌گیری ایده‌آل آن کمتر یا مساوی 0.1 است.

اندازه گیری Core Web Vitals وب سایت

گوگل توضیح می دهد که چرا این سه معیار ویژه، بسیار مهم هستند:

به عنوان مثال، زمان بارگیری بزرگترین المان محتوایی (LCP)، همچنین بارگیری اولین المان محتوایی (FCP) و زمان لود اولین بایت (TTFB) بستگی دارد، که برای نظارت و انداگیری این المان ها به بهبود حیاتی سایت بستگی دارند.

نحوه اندازه گیری حیاتی وب اصلی

گوگل قابلیت های اندازه گیری Core Web Vitals را در بسیاری از ابزارهای موجود خود گنجانده است.

اکنون می توان Core Web Vitals را با استفاده از موارد زیر اندازه گیری کرد:

کنسول جستجو گوگل 
PageSpeed Insights.
فانوس دریایی.
Chrome DevTools.
گزارش Chrome UX.
برنامه افزودنی Web Vitals.
در اینجا بیشتر در مورد استفاده از هر یک از این ابزارها برای اندازه گیری Core Web Vitals آورده شده است.

 

کنسول جستجو گوگل

اندازه گیری Core Web Vitals وب سایت

چگونه می توانید منابع حیاتی وب را اندازه گیری کنید:

یک گزارش Core Web Vitals جدیدا در سرچ کنسول گوگل وجود دارد تا به صاحبان سایت کمک کند تا صفحات را در کل سایت ارزیابی کنند.

این گزارش گروه‌هایی از صفحات را شناسایی می‌کند که بر اساس داده‌های واقعی از گزارش Chrome UX جمع آوری می شوند.

با این گزارش، توجه داشته باشید که URL ها در صورتی که حداقل داده های گزارش را نداشته باشند حذف می شوند.

محاسبه سرعت صفحه (PageSpeed Insights)

PageSpeed Insights برای استفاده از ابزار Lighthouse 6.0 ارتقا یافته است، که آن را قادر می سازد تا Core Web Vitals را در بخش آزمایشگاهی و میدانی گزارش و اندازه گیری می کند.

Core Web Vitals با یک روبان آبی رنگ نشان داده شده است، همانطور که در زیر مشاهده می کنید.

اندازه گیری Core Web Vitals وب سایت

فانوس دریایی (Lighthouse)

اندازه گیری Core Web Vitals وب سایت

فانوس دریایی (Lighthouse) اخیراً به نسخه 6.0 ارتقا یافته است که شامل تنظیمات اضافی، معیارهای جدید اندازه گیری و امتیاز عملکرد جدید شده است.

در فانوس دریایی (Lighthouse) دو مورد از این معیارهای جدید اضافه شده عبارتند از بزرگترین المان محتوایی Largest Contentful Paint (LCP) و تغییر چیدمان Cumulative Layout Shift (CLS).

این معیارها پیاده سازی آزمایشگاهی Core Web Vitals هستند و اطلاعات تشخیصی را برای بهینه سازی تجربه کاربر ارائه می دهند.

سومین معیار جدید – زمان انسداد کل (TBT) – به خوبی با تاخیر ورودی اول (FID) که یکی دیگر از معیارهای Core Web Vitals است، مرتبط است.

همه محصولاتی که Lighthouse از آنها استفاده می کند همیشه به روز هستند تا آخرین نسخه خود را منعکس کنند.

اندازه گیری Core Web Vitals وب سایت

گزارش Chrome UX

این گزارش که CrUX نیز نامیده می شود، مجموعه داده عمومی از داده های تجربه واقعی کاربر در میلیون ها وب سایت است.

گزارش Chrome UX نسخه‌های میدانی تمام Core Web Vitals را اندازه‌گیری می‌کند، به این معنی که به جای داده‌های آزمایشگاهی، داده‌های دنیای واقعی را گزارش می‌کند.

گوگل اخیرا این گزارش را با صفحه فرود Core Web Vitals جدید به روز کرده است.

اندازه گیری Core Web Vitals وب سایت

ابزار Chrome DevTools

Chrome DevTools به‌روزرسانی شده است تا به صاحبان سایت کمک کند، مشکلات بی‌ثباتی تصویری را در صفحه‌ای که می‌تواند به تغییر طرح‌ بندی (CLS) کمک کند، پیدا کرده و برطرف کنند.

قسمت Layout Shift را برای مشاهده جزئیات در تب Summary انتخاب کنید. برای تجسم جایی که خود شیفت رخ داده است، ماوس را روی فیلدهای Moved from و Moved to حرکت دهید.

Chrome DevTools همچنین زمان انسداد کل (TBT) را اندازه‌گیری می‌کند، که برای بهبود تاخیر ورودی اول (FID) مفید است.

اکنون وقتی عملکرد صفحه را اندازه‌گیری می‌کنید، TBT در ساید بار پنل عملکرد Chrome DevTools نشان داده می‌شود.

بهینه سازی عملکردی که TBT را بهبود می بخشد باید FID را نیز بهبود ببخشد.

اندازه گیری Core Web Vitals وب سایت

برنامه افزودنی Web Vitals

یک برنامه افزودنی جدید که اکنون برای نصب از فروشگاه وب کروم در دسترس است، سه معیار Core Web Vitals را در زمان واقعی اندازه گیری می کند.

می توانید افزونه را از اینجا دانلود و نصب کنید.

اندازه گیری Core Web Vitals وب سایت

در مورد سایر معیارهای ارزشمند نیز چطور؟

همانطور که Core Web Vital ها مهم هستند، تنها معیارهای تجربه کاربر نیستند که باید روی آنها تمرکز کرد.

منبع گردآوری مطالب: searchenginejournal

سوالات متداولی که شاید برای شما پیش بیاید

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سرفصل‌های این مطلب

اشتراک‌گذاری

همچنین بخوانید

تصویر سیاه و سفید زن و مرد سیاه پوست
جذب آدمک های فلزی با آهنربا - لیدهای تبلیغات کلیکی
عکس صفحه نتایج گوگل یا serp که نتایج جستجوی کاربر را نشان می دهد

Notice: Undefined index: phone_status in /home/quantaagency/public_html/wp-content/plugins/easy-track/admin/additive-setting.php on line 427

Notice: Undefined variable: button_phone_html in /home/quantaagency/public_html/wp-content/plugins/easy-track/admin/additive-setting.php on line 437