تقویم محتوایی اینستاگرام

تقویم محتوای اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان آن را ایجاد کرد؟

اشتراک‌گذاری

نویسنده

درخواست مشاوره یا خدمات

فرم صفحات داخلی بلاگ

اگر صاحب یک کسب و کار در اینستاگرام هستید، به احتمال زیاد عبارت “تقویم محتوای اینستاگرام ” به گوشتان خورده است. ساخت محتواهای باکیفیت و انتشار آنها بر اساس زمان‌بندی خاص یکی از ضروری‌  ترین مولفه‌ ها برای موفقیت، افزایش فالوئر و کسب درآمد در این فضای مجازی است.

روش کار شما باید به گونه ای باشد که به صورت منظم محتوا تولید کنید و آن را انتشار دهید. همین کار موجب می‌ شود تا مخاطبانتان ناخودآگاه وقتی به سراغ اینستاگرام می‌ روند، بدانند که قرار است چه محتوایی در پیج شما ببینند. تحقق این امر فقط از طریق تقویم محتوایی امکان پذیر است. ما در این مطلب از سایت کوانتا هر آنچه که برای طراحی و تنظیم تقویم محتوا در اینستاگرام نیاز است بدانید، آموزش می‌ دهیم.

منظور از تقویم محتوای اینستاگرام چیست؟

تقویم محتوای اینستاگرام شبیه جدول برنامه‌ ریزی درسی است و از یکسری جداول تشکیل شده که تاریخ و روزهای هفته را نشان می‌ دهد. مهم‌ ترین مواردی که در یک تقویم محتوای اینستاگرام باید گنجانده شود، عبارت است از :

·       اهمیت محتوای پست‌ ها در تقویم محتوای اینستاگرام

 موضوع پست‌ های شما باید مشخص باشد. مخاطب شما باید بداند که قرار است در پست شما چه چیزی را ببیند.

·       نوع محتوا

 نوع محتوای شما می‌ تواند به صورت فیلم، اینفوگراف، عکس، استوری یا… باشد.

·       هشتگ ها

 هشتگ ها کلید طلایی شما برای حضور در اکسپلور اینستاگرام هستند و در اینستاگرام مارکتینگ نیز تاثیرات زیادی دارد. هشتگ ها  موجب می‌ شوند مخاطبان بیشتری پست شما را ببینند. این امر نرخ تعامل  و نرخ تبدیل کمپین اینستاگرام‌تان را بالا می‌ برد.

·       مناسبت‌ های خاص

 برخی روزهای تقویم به مناسبت‌ های خاصی اختصاص دارند، مانند روز زن یا تعطیلات عید نوروز. بهتر است برای روزهای خاص تقویم، محتوای خاص تولید کنید.

برای مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید

·       تاریخ انتشار پست

 تعیین دقیق تاریخ انتشار پست‌ ها نقش تعیین کننده‌ ای در جذب مخاطب و موفقیت کمپین‌ ها دارد.

·       زمان انتشار پست اینستاگرام

 ساعت انتشار پست‌ ها باید دقیقا مشخص شود. برای انتشار محتواهای مختلف باید ساعت‌ های متفاوتی در نظر گرفت. رعایت این نکته موجب می‌ شود تا مخاطبان مطلب شما را بیشتر به اشتراک بگذارند.

·       تقسیم وظایف

 یکی از مواردی که تولید تقویم محتوای اینستاگرام را آسانتر می‌ کند، مشخص کردن مسئولیت اعضای تیم است. اینکه وظیفه تولید محتوا با چه کسی است؟ یا محتوا توسط چه کسی منتشر می‌ شود؟ در بیشتر مواقع هر دو وظیفه بر عهده یک نفر است. اما در پیج‌ کسب و کارهای بزرگ هر کدام از اعضای تیم تولید محتوا وظیفه مشخصی دارند.

·       لینک‌ های کپشن

 اگر صاحب وب سایت هستید یا در یوتیوب فعالیت دارید، باید لینک آن در تقویم محتوایی مشخص باشد تا در زمان کپشن نویسی، از آن جهت هدایت کاربر به پلتفرم مورد نظر استفاده شود.

·       اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری

 لیست افراد تاثیرگذار در حوزه کاری خود یا همان اینفلوئنسرها را تهیه کنید. تا در زمان اجرای کمپین‌ های تبلیغاتی از آنها برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید.

·       دسته‌ بندی کمپین‌ ها

 یکی از روش‌ های موثر برای داشتن تقویم محتوایی دقیق، دسته‌بندی محتواها برای کمپین است. در این دسته‌ بندی، شما نوع محتواهایی که قرار است برای کمپین خاص (مثلا کمپین فروش شب یلدا) تولید و منتشر شود را مشخص می‌ کنید. با این روش اهداف شما از اشتراک گذاری پست دقیق‌ تر مشخص می‌ شود.

تقویم محتوایی اینستاگرام

چگونه یک تقویم محتوای اینستاگرام بسازیم؟

برای تنظیم تقویم محتوایی اصولی و مناسب که باب طبع الگوریتم های اینستاگرام باشد، طی یک ماه بایستی مراحل زیر را طی یک تقویم دنبال کنید:

منابع محتوایی اینستاگرام 

منابعی که می‌ توانید برای تولید محتوا در سوشال مدیا استفاده کنید به شرح زیر است:

·         آرشیو فیلم و عکس

 عکس یا فیلم‌ هایی که برای معرفی برند خود تهیه کرده‌ اید را به صورت یکجا جمع آوری کنید.

·         محتواهایی که فالوورهای شما تولید کرده‌ اند

گاهی اوقات مشتریان یا مخاطبان شما با محصول یا محتوای شما مطلبی تهیه و آن را برایتان ارسال می‌ کنند، این مطلب می‌ تواند عکس، ویدئو، پست یا منشن کردن شما باشد؛ از این محتواها در طراحی تقویم محتوایی‌ خود استفاده کنید.

·         محتواهایی که افراد تاثیرگذار تولید کرده‌ اند

 اگر برای تبلیغ پیج و کسب و کار خود از اینفلوئنسرها کمک گرفته‌ اید و آنها برای شما محتوا تولید کرده‌ اند، حتما از محتوای آنها در تقویم محتوای اینستاگرام استفاده کنید.

·         افرادی که به هر شکلی در کسب و کار شما نقش دارند

 فهرستی از اعضای تیم (کارکنان، شرکا یا مدیران) تهیه کنید. از آنها برای تولید محتوای ویدیویی استفاده کنید. البته بهتر است  افرادی را انتخاب کنید که رفتار طبیعی در جلوی دوربین دارند. این نوع محتواها تاثیر بسیار قابل توجهی در معرفی برند شما خواهد داشت.

تقویم محتوایی اینستاگرام

مرحله دوم: دسته بندی از مهم ترین نکات تقویم محتوای اینستاگرام

بطور کلی محتواهای تولید شده در فضای اینستاگرام را می‌ توان در چند دسته تقسیم بندی کرد:

·         محتوای آموزشی

 پست و استوری‌ های آموزشی با هدف آموزش کاربردی به کاربران تولید می‌ شود.

·         محتوای معرفی محصول / خدمات

در این نوع محتوا شما ضمن معرفی محصول یا خدمات‌ خود برای کاربران تان توضیح می‌ دهید که چه ویژگی‌ هایی، محصول یا خدمات شما را از سایر رقبا متمایز کرده است.

·         محتوای فالوئرها

یک دسته از محتواهای‌ تان را به مطالبی اختصاص دهید که در آن دنبال کنندگان یا اینفلوئنسرها  شما را منشن کرده‌ اند. این نوع محتواها باعث می‌ شوند مخاطبانتان بیشتر به شما اعتماد کنند.

·         سوالات متداول

بخشی از برنامه تولید محتوای خود را به پاسخگویی سوالاتی پرتکراری که مخاطبانتان در اینستاگرام از شما می‌ پرسند، اختصاص دهید.

·         پشت صحنه فضای کسب و کارتان

از محیط کار و پرسنل خود گزارش ویدئویی تهیه کنید و آن را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. این کار موجب ایجاد حس مثبت در کاربران می‌ شود.

·         پرسش و پاسخ زنده

 در این نوع محتوا شما از کاربران خود می‌ خواهید هر سوالی درباره برند شما دارند بپرسند و شما یا یکی از اعضای تیم که به خوبی با کسب و کارتان آشنا است، به پرسش‌ های فالورها پاسخ می‌ دهد.

·         مطالبی که تعامل بالایی ایجاد می‌ کنند

 برخی مطالب یا چالش‌ ها کاربر را به تعامل وا میدارد. پرسش‌ هایی نظیر ” کدام تصویر را می‌ پسندید؟” از این نوع محتواها هستند.

مرحله سوم: هر دسته‌ بندی محتوا را در تاریخ مشخصی منتشر کنید

برای هر روز از هفته یک نوع محتوا منتشر کنید. با این روش شما یک تقویم محتوایی مفید و کاربردی خواهید داشت. همچنین، مخاطبانتان می‌ دانند که قرار است در چه زمانی چه محتوایی مشاهده کنند. یا چه زمانی باید منتظر دیدن محتوای مورد علاقه شان باشند.

اکنون پس از پشت سر گذاشتن این سه مرحله، شما یک برنامه محتوایی منظم دارید. اما این پایان ماجرا نیست. در ادامه چند نکته ضروری برای بهتر شدن تقویم محتوایی در اختیارتان قرار می‌ دهیم.

ترفندهایی برای طراحی و بهینه سازی تقویم محتوای اینستاگرام

برای اثربخشی بهتر تقویم اینستاگرامی‌ پیشنهاد می‌ کنیم نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

1- هدف خودتان از تولید محتوا را مشخص کنید

2- برای مناسبت‌ های خاصی که در تقویم وجود دارد، حتما محتوای مخصوصی تدارک ببینید.

3- هشتگ های مناسب پیج‌ خود را شناسایی کنید.

4- برنامه تولید محتوای خود را با توجه به زمان و توانمندی‌ تان تنظیم کنید.

5- گاهی اوقات از محتواهای طنز و کمدی برای جذابیت پیج‌ استفاده کنید.

6- به صورت دوره ای تقویم محتوایی خود را آنالیز کنید و در صورت لزوم آن را اصلاح نمایید.

تقویم محتوایی کلید موفقیت در اینستاگرام

طراحی تقویم محتوایی را اگر در کنار طراحی استراتژی سئو برای سایتتان انجام گردد می تواند کسب و کار شما را به صورت چشمگیری شلوغ کند. اگر  از فضای اینستاگرام برای معرفی برند و کسب درآمد خود استفاده می‌ کنید،  باید حتما یک تقویم محتوای اینستاگرام داشته باشید. تقویم محتوایی به شما کمک می‌ کند تا استراتژی محتوا داشته باشید و بطور منظم محتواها را انتشار دهید. در طراحی و تنظیم تقویم محتوا باید اصولی مانند ساعت فعالیت مخاطبان هدف، هشتگ گذاری و نیز نوع محتوا در نظر گرفته شود.

سوالات متداولی که شاید برای شما پیش بیاید

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سرفصل‌های این مطلب

اشتراک‌گذاری

همچنین بخوانید

تصویر سیاه و سفید زن و مرد سیاه پوست
جذب آدمک های فلزی با آهنربا - لیدهای تبلیغات کلیکی
عکس صفحه نتایج گوگل یا serp که نتایج جستجوی کاربر را نشان می دهد

Notice: Undefined index: phone_status in /home/quantaagency/public_html/wp-content/plugins/easy-track/admin/additive-setting.php on line 427

Notice: Undefined variable: button_phone_html in /home/quantaagency/public_html/wp-content/plugins/easy-track/admin/additive-setting.php on line 437